Vikke Vikinki
Vic on 10-vuotias poika, jonka isä sattuu olemaan viikinkipäällikkö Halvar. Halvar yrittää kovasti opettaa pojalleen kunnollisia viikinkien elämäntapoja. Vic ei kuitenkaan innostu fyysisistä puuhista ja pitää taistelemista enemmän rauhanomaisista ratkaisuista. Yhdessä he osallistuvat jännittäviin seikkailuihin Halvarin rotevista viikingeistä koostuvan kirjavan miehistön kanssa.
Vic on 10-vuotias poika, jonka isä sattuu olemaan viikinkipäällikkö Halvar. Halvar yrittää kovasti opettaa pojalleen kunnollisia viikinkien elämäntapoja. Isänsä hämmästykseksi Vic ei kuitenkaan innostu fyysisistä puuhista ja pitää taistelemista enemmän rauhanomaisista ratkaisuista. Yhdessä he osallistuvat jännittäviin seikkailuihin Halvarin rotevista viikingeistä koostuvan kirjavan miehistön kanssa. Kaikkien haasteidensa kohdalla he odottavat Vicin voivan pelastaa päivän! Vic ei ole isokokoinen eikä vahva ikäisekseen, mutta viikingit voivat aina luottaa hänen nokkeluuteensa mitä mutkikkaimpien tilanteiden selvittämiseksi. Kun Vic yrittää keksiä idean, tämä nuori sankari hieroo nenäänsä. Sitten heti idean saadessaan hän napsauttaa sormiaan ja hänen ympärillään lentelee kipinöitä!