National Treasure: Edge of History
Jess Valenzuelan elämä kääntyy ylösalaisin, kun mystinen henkilö antaa hänelle vihjeen vuosisatoja vanhasta aarteesta, joka saattaa liittyä Jessin edesmenneeseen isään. Jessillä on taito ratkoa arvoituksia, ja hänen kykynsä joutuvat testiin, kun hän ystävineen seuraa vihjeiden sarjaa amerikkalaisiin artefakteihin ja maamerkkeihin. Mutta pystyykö Jess päihittämään mustan pörssin antiikkidiilerin kisassa löytää historian merkittävimmän kadonneen aarteen ja selvittämään perheensä historian?
Jess Valenzuelan elämä kääntyy ylösalaisin, kun mystinen henkilö antaa hänelle vihjeen vuosisatoja vanhasta aarteesta, joka saattaa liittyä Jessin isään, joka kuoli Jessin ollessa vauva. Jessillä on taito ratkoa arvoituksia, ja hänen kykynsä joutuvat testiin, kun hän ystävineen seuraa vihjeiden sarjaa amerikkalaisiin artefakteihin ja maamerkkeihin. Mutta Jessin päästessä syvemmälle etsinnöissä, hän ei ainoastaan löydä itseään kisasta rikkaan ja armottoman aarteenmetsästäjän kanssa, mutta hänen on myös kyseenalaistettava läheisen ihmisen lojaalius. Löytääkö Jess historian merkittävimmän kadonneen aarteen, ja selvittääkö hän vihdoin perheensä historian?