Huonoja sopimuksia tehnyt Argentiinan suurin raskaansarjan nyrkkeilijä Oscar " Ringo" Bonavena saapuu vuonna 1976 Nevadaan saadakseen uralleen uuden alun. Siellä Ringo törmää rikollispomo Joe Conforteen, joka lupaa Ringolle valoisan tulevaisuuden.Mutta sitä ei tule eikä myöskään uusintaottelua Alia vastaan, koska nyrkkeilijä löytyy kuolleena kolmen kuukauden kuluttua.
Oscar "Ringo" Bonavenan elämässä on kaikki useimpien myyttien ainekset: vaatimaton lapsuus, nopea nousu menestykseen, karski viehätysvoima ja traaginen ja ennenaikainen kuolema. Tarinassa on kaksi rinnakkaista aikajanaa. Se kertoo Ringon kolmesta viimeisestä kuukaudesta Nevadan Renossa vuonna 1976, kun hän lähti hakemaan mafiapomo Joe Conforten lupaamaa uusintaottelua Alia vastaan. Ja se kertaa Ringon elämän kohokohtia ennen vuotta 1976, esimerkiksi hänen suhdettaan perheeseensä, varsinkin veljeensä Vicenteen ja vaimoonsa Doraan. Ringo tiesi lopulta paremmin kuin kukaan, että jotta voisi olla rakastettu, piti ensin olla vihattu, ja hän käytti tuota korttia säälimättömästi, kunnes saavutti mainetta ja menestystä. "Ringo" kertoo idolin nousun ja tuhon. Hän oli elämää suurempi hahmo, joka osasi käyttää julkisuuden valokeilaa hyväkseen ja oli valmis koettelemaan rajoja hinnalla millä hyvänsä.