Percy Jackson ja olymposlaiset
Kun Puoliveristen leiriin hyökätään, Percy Jackson lähtee eeppiseen seikkailuun Hirviöidenmerelle etsimään parasta ystäväänsä Groveria sekä kultaista taljaa, joka on ainoa asia, mikä voi pelastaa leirin. Hänen apunaan ovat Annabeth, Clarisse ja Tyson-kyklooppi. Percyn on selviydyttävä, jotta Luken ja titaani Kronoksen suunnitelma kukistaa Olympos voidaan estää.