Tierärztin Dr. Mertens
For eight seasons, Dr. Susanne Mertens has cared for animals at Leipzig Zoo, experiencing both heartwarming and dangerous moments. From raising young creatures to treating injured ones, her work demands courage, empathy, and devotion every day.
Freelancing at the zoo, Susanne struggles to cover costs and repair her family’s house.
Haunted by loss, Susanne renovates her dream home while holding onto Christoph’s memory.
A dinner with Mike sparks closeness, but guilt makes Susanne pull back from romance.
Trust grows with Elif after a snow leopard’s surgery, but Mike’s sudden visit unsettles Susanne.
Jonas reconciles with Susanne, but Luisa still keeps her distance, feeling abandoned.
Susanne's children accuse her of being selfish. She reconciles with her son, but not her daughter.