מיתוס - אגדת לשבור את הקרח
ביער קסום מחוץ לארנדל, משפחה יושבת יחד לשמוע סיפור לפני השינה ונכנסת לתוך עולם מסתורי ומלא חיים, בו קמות לתחייה רוחות הטבע (בהשראת "לשבור את הקרח 2" של דיסני), והמיתוס המספר את עברן ואת עתידן מתגלה.
בהשראת נופים מסעירים, מוטיבים מרתקים, ומאפיינים ספיריטואליים מהסרט "לשבור את הקרח 2" של אולפני וולט דיסני, הבמאי הנודע ג'ף גיפסון ("Cycles") מקים לתחייה אגדה מלאת חיים ודמיון, שמתרחשת ביער קסום מחוץ לארנדל. משפחה שמתאספת לערב של סיפורים לפני השינה מכניסה אותנו אל תוך עולם מיתי מלא צבעים, שכולל מפגשים קרובים עם נוק (רוח המים שלובשת צורה של סוס מלא עוצמה), גייל (רוח האוויר השובבה שיכולה להיות משב רוח קל או סערה חזקה דמוית טורנדו), ענקי האדמה (היצורים האדירים שמרכיבים את גדות הנהר הסלעיים ומסוגלים לגרום להרס רב כשמעירים אותם), ורוח האש (סלמנדרה קטנה וזריזה בשם ברוני). ככל שהסיפור מתקדם, הרוחות מתעוררות לחיים והמיתוס המספר את עברן ואת עתידן מתגלה. המעצבת האמנותית, בריטני לי, ממשיכה את דרכם של האומנים הגדולים של האולפנים (אייווינד ארל, מרי בלייר, ומעצב ההפקה של "לשבור את הקרח", מייקל גיאימו) ובשילוב עם האינסטינקטים שלה עצמה יוצרת נוף בעל צבעים, צורות וסגנון ייחודיים. בדומה לאופן שבו אחד הסרטים החשובים של דיסני, "פנטזיה", שילב את כוחה של המוזיקה עם אנימציה יוצאת דופן, המפיק ניקולס ראסל והבמאי גיפסון גייסו את המלחין ג'וזף טרפניז ("טרון: המורשת") שיעזור להם להעצים את החוויה של "מיתוס: אגדת קרח". אוון רייצ'ל ווד (קולה של המלכה אידונה מ"לשבור את הקרח 2") תורמת את קולה ומגלמת את המספרת בסרט. הסרט הוא מחווה למנהג המשפחתי של גיפסון לספר סיפורים לפני השינה, וביניהם סיפור ספציפי שעבר אליו מסבא רבא-רבא-רבא שלו על מפגש עם פורע החוק ג'סי ג'יימס, כשהוא עוד היה ילד קטן בחווה ליד העיר קנזס.