לבנות את דיסנילנד
בואו לחוות את השנה המסעירה שהולידה את "המקום המאושר ביותר בעולם". הסרט, שמורכב כולו מקטעי ארכיון נדירים והקלטות שמע מקוריות, חושף את האומנות המופלאה, הנחישות והלחץ האדיר שנדרשו ממאות בעלי מלאכה כדי להפוך את חלומו הבלתי אפשרי של וולט דיסני למציאות – מרגע הנחת אבן הפינה ועד יום הפתיחה.
סרט תיעודי המורכב מקטעי ארכיון והקלטות אודיו נדירות, ומתעד את השנה המדהימה שבה חלום נועז הפך ל"מקום המאושר ביותר בעולם" ולאחד מסמלי התרבות האהובים ביותר. בלב הסרט עומד המאבק בין ביטחון לספק: וולט דיסני האמין בבלתי אפשרי, בעוד אחרים ראו רק סיכונים וכישלון ודאי. כנגד כל הסיכויים והמבקרים, וולט סיכן את הונו ואת המוניטין שלו כדי להגשים חלום.
וולט אסף צוות יוצא דופן של אמנים, בעלי מלאכה ואנשי חזון, חדורי תחושת דחיפות ומאוחדים במטרה. עם המון תעוזה, נחישות ועבודה קשה, הם הפשילו שרוולים וניגשו למלאכה. העבודה והשאיפות שלהם שינו כל סנטימטר ב-160 האקרים, פרצו דרך בשטח ובדמיון, ועיצבו את הדי-אן-איי של פארקי השעשועים של דיסני לעשורים הבאים.
וולט שלח צלמים ללב המיזם כדי לתעד את התהליך בזמן אמת. דרך נקודות המבט היצירתיות שלהם, ניסויים בצילום טיים-לאפס ותצפיות חדות, הם לכדו את היצירה באופן אותנטי, מרגש ולעיתים קרובות משמח באופן בלתי צפוי. החל מפינוי מטעי התפוזים ועד לטקס הפתיחה הססגוני והכאוטי, הצילומים שלהם הם קפסולת זמן של רוח עשייה – כל פריים הוא עדות לעבודה קשה ומאומצת. רק חלק קטן מהחומר הזה הגיע לסדרת הטלוויזיה "דיסנילנד" בשנות ה-50. עשרות שעות של צילומים נותרו מאחור – עד עכשיו.
הסרט, שמורכב באופן בלעדי מאוצר בלום זה של צילומי 16 מ"מ נדירים ומשולב עם קולותיהם של האנשים שהיו שם, עוקב אחר המיזם האנושי יוצא הדופן מאחורי פארק השעשועים הראשון של דיסני. מרגע הנחת אבן הפינה ועד לרגע הראשון שבו האורחים נכנסים בשערים, הסרט מציע הצצה ייחודית וסוחפת לתקופה המקורית של הפארק – ומראה היכן הקסם באמת התחיל.