vígjáték, sci-fi
A tinédzser Marty McFly (Michael J. Fox) ugyanis épp visszarepülni készül 1955-be, a különc zseni, Doc Emmett Brown (Christopher Lloyd) által megalkotott plutónium meghajtású DeLoreannel. Marty véletlenül akadályt gördít az elé, hogy leendő szülei egymásba szeressenek, és ekkor olyan láncreakció indul be, mely veszélyezteti a saját jövőjét -- és ott ragadhat a múltban.