Hubert Butler zsidó menekülteket juttatott Írországba a második világháború előtt, majd feltárta a szerbek elleni népirtás borzalmait a háborús Horvátországban. Bár hazájában elhallgattatták, 85 évesen meglepő irodalmi sikert aratott – későn, de megérdemelten ismerték el bátor, erkölcsös kiállását.