Egy ropi naplója: Testvérháború
Amikor hetedikbe megy, Mamlasz Gregnek és a bátyjának, egyben elsőszámú kínzójának, Rodricknak, meg kell küzdeniük szüleik félresikerült próbálkozásaival, hogy összemelegítsék őket.
Greg a következő évfolyamot sértetlen önbizalommal és barátságokkal kezdi, figyelme pedig már az új lányt, Holly Hillst, övezi. Ám otthon továbbra is dúl a háború Greg és bátyja, Rodrick között, ezért a szüleik az elképzelhető legkeményebb "büntetést" szabják ki nekik: meg kell próbálniuk tartalmassá varázsolni az időt, amit ketten együtt töltenek.