Okostojás
Az Okostojás egy tehetséges, lázadó tinédzser, Max Fischer (Jason Schwartzman) története, aki az elit Rushmore Gimnázium tizedikes növendéke. Max az iskolaújság szerkesztője és megszámlálhatatlan klub és szakkör vezetője, de egyben az iskola egyik legrosszabb tanulója is, akit állandóan a kicsapás veszélye fenyeget. Max világa akkor áll a feje tetejére, amikor belezúg az elsősöket oktató, elegáns tanárnőbe, Miss Crossba (Olivia Williams), de annyira, hogy a nő tiszteletére egy akváriumot akar emeltetni az iskolában. Miss Cross kegyeiért ráadásul nemcsak Max, hanem barátja, a kőgazdag acélmágnás, Mr. Blume (Bill Murray), Max két osztálytársának apja is vetekszik.