Alex egy tizenkét éves brit iskolás, akinek mindennapi problémái eltörpülnek a mitikus Excalibur kard felfedezése mellett. Most, amikor a történelem legerősebb kardja Nagy-Britannia legtehetetlenebb iskolásfiújának kezébe kerül, egy epikus kaland veszi kezdetét, amelyben Alexnek és barátainak meg kell akadályozniuk, hogy egy középkori gonosztevő, Morgana elpusztítsa a világot.