Pancho Villa: Észak kentaurja
Ez a sorozat Doroteo Arango életének története; egy férfié, aki törvényen kívüli bűnözőből lett „Pancho Villa” néven a mexikói forradalom rettegett hadvezére és kulcsfigurája. Egy férfié, aki megszállottja volt saját mítoszának, akinek rendkívüliségre törekvése történelemformáló erővé vált, miközben nagy hatalmú és bosszúszomjas ellenségek egész sorát fordította ellene.
A spanyol nyelvű életrajzi sorozatban a „Pancho Villa” néven ismertté vált Doroteo Arango életének történetét követhetjük nyomon, bűnözőként töltött ifjú éveitől egészen a halálát okozó orgyilkosságig. Olyan férfit ismerhetünk meg benne, aki megszállottja volt saját mítoszának, és kész volt bármire, hogy hírnevét növelje. Míg elfogult történészek előszeretettel festik le őt úgy, mint egy klisés hollywoodi Robin Hood-szerű figurát, aki egyszerre nőcsábász és hidegvérű gyilkos, az Egyesült Államok ádáz ellensége és Mexikó Napóleonja, Pancho Villa életét valójában a mexikói forradalom iránti megingathatatlan elkötelezettség határozta meg. A film megvizsgálja jellemének jó és rossz oldalait egyaránt, a banditaként élő alávaló bűnözőtől egészen a jellemóriásig, aki Pancho Villa tábornokként és Észak Kentaurjaként, a megváltásért küzdő egyfajta antihősként vonult be a történelembe. Villa több volt, mint egyszerű ember: szinte misztikus, ellentmondásokkal övezett lény volt ő, akit gyűlöltek, megvetettek és tiszteltek egyszerre.