Nick Fury
Colonel Nick Fury is the director. He’s the spy. He’s the man behind the Avengers. And he seemingly saves the world every other week. LEGENDS tracks Fury’s remarkable journey, as he battles unruly aliens, fakes his own death, and summons a secret weapon to take down Thanos. Let’s just say that when you’re with Nick Fury, you better keep both eyes open.
The director. The spy. The man behind the Avengers, Earth’s mightiest heroes. From his humble beginnings tracking threats behind a desk, to leading S.H.I.E.L.D. on the battlefield, Colonel Nick Fury has seen a thing or two -- usually with just one eye. LEGENDS tracks the Colonel’s singular journey, as he masterminds plans from the shadows, always staying a step ahead of the enemy. Early on, Fury was forced to contend with a group of extraterrestrial shape-shifters, along with the supercharged warrior tasked with hunting them down. Easy. But corralling the personalities of six disparate heroes into the greatest team ever assembled -- that was hard, and only a start. Fury would go on to confront Hydra within S.H.I.E.L.D., fake his own death, and summon an old friend to take down Thanos.