Treasure Island
In his first all-live-action feature, Walt Disney vividly brings to life Robert Louis Stevenson's timeless tale of buccaneers and buried gold. Authentic locales, rich color photography and musket-roaring action set the stage for the stouthearted heroics of young Jim Hawkins (Bobby Driscoll)—and the skullduggery of that wily, one-legged pirate of all pirates, Long John Silver. Contains tobacco depictions.