The Muppets Mayhem
Etter å ha spilt rock ‘n’ roll i 45 år, drar Electric Mayhem på en episk musikalsk reise for å endelig spille inn sitt første studioalbum. Med hjelp fra en ambisiøs, ung musikksjef må det uendelig kule, ikoniske Muppet-rockebandet – bestående av Dr. Teeth, Sgt. Floyd Pepper, Janice, Lips, Zoot og Animal – ta seg sammen når de møter den moderne musikkbransjen i håpet om å selge til platina.
Etter å ha spilt rock ‘n’ roll i 45 år, drar alles favoritt-Muppetband, Dr. Teeth and the Electric Mayhem, på en episk musikalsk reise med en ambisiøs ung musikksjef ved navn Nora Singh. Hun overbeviser de gamle rockerne om å endelig skrive, spille inn og slippe sitt første studioalbum. I et håp om å redde et døende plateselskap, reintroduserer Nora gruppen – bestående av Dr. Teeth, Sgt. Floyd Pepper, Janice, Lips, Zoot og Animal – for den travle, moderne musikkbransjen. Men den tilbakelente stilen til det grenseløst kule, ikoniske bandet byr på uendelige utfordringer. Hun tilkaller hjelp fra søsteren sin, sosiale medier-guruen Hannah, og en pussig Mayhem-superfan ved navn Moog, og sammen treffer de noen av nåtidens største musikkstjerner i håpet om å selge til platina.
En ambisiøs musikksjef overbeviser rockerne i Electric Mayhem om å spille inn sitt første album.
Noras overdrevne løfter setter rollen hennes i bandet i fare, og truer løgn-sensitive Janice.
Bandet strever med å finne rytmen når de spiller inn låter i studioet til en berømt produsent.
Nora og Moog er uenige når de prøver å finne bandets nye stil med ulike samarbeidspartnere.
Nora tar med bandet på tur til ørkenen for å bli inspirert, men de finner mer enn musikk der.
Dr. Teeths foreldre dukker opp, sår tvil og setter både albumet og bandet på spill.
Nora og JJ samarbeider om å lage en Beatles-inspirert dokumentar om bandets albuminnspilling.
Bandet er oppslukt av soloprosjektene sine og kommer med en sjokkerende nyhet direkte på radio.
Det virker som alt håp er ute når Nora ikke greier å gjenforene Electric Mayhem før konserten.