Santo Nero, Il
Under festlighetene som er dedikert til helgenen Calogero, skjer det noe irrasjonelt i den lille byen. Lokabefolkningen, som er likegyldige når det gjelder tilstedeværelsen av immigranter, dyrker helgenen fra Kartago, en mann som en gang gikk i land fra et fordekt fartøy. På samme måte som tusenvis av ulovlige immigranter gjør når de ankommer den sicilianske kysten.