Firefly
Sci-fi-western satt til fremtiden, i kjølvannet av en universell borgerkrig, som er sentrert rundt en besetning med overløpere på et lite transportromskip.
Besetningen på et stjerneskip reiser gjennom det ytre rom etter at jordens ressurser har blitt redusert og tvunget dem til å lete andre steder i 2517. Kaptein Malcolm «Mal» Reynolds (Nathan Fillion) styrer bandittbesetningen sin gjennom hva som helst for å holde dem i live og flygende.
Serenity-besetningen tvinges til å utføre et togran, men lasten er ikke hva de forventet.
Besetningen oppdager den eneste overlevende fra et Reaver-angrep om bord et forlatt romskip.
Mal deltar på et sosialt arrangement der han håper å sikre en jobb, men kommer i stedet i trøbbel.
Simon er kidnappet og Serenity tvinges til å ta kontakt med et skip fra Alliansen.
Serenitys motor eksploderer, og etterlater besetningen med lite oksygen og drivende i det ytre rom.
En dusørjeger bestemmer seg for å fange River og klarer å snike seg om bord i Serenity.