Den sju år gamle blivende piloten Kit Secord får vite at hun er nestemann i køen for å bli Rakettflygeren, en ryggrakett-brukende superhelt som kan fly! Bevæpnet med sitt nye, kule utstyr og en hemmelig identitet beskytter Kit byen sin, Husby, og beboerne der mot fare. Med seg på sine heltemodige eventyr har hun bestevennen sin, Tesh, bulldogg-makkeren Buff, og bestefaren sin, Ambrosius Secord, som er flymekaniker.