På to hjul i svingen
Han er stjernen som gir mest latter per liter. Han er Herbie, den elskelige og egenrådige bilen. Dean Jones, Michele Lee og Buddy Hackett er med Herbie i denne komedieklassikeren. Jones spiller den uheldige racersjåføren Jim Douglas, som motvillig slår seg sammen med den lille bilen. Douglas tror seiersrekken skyldes evnene hans, men innser bilens verdi når en slu rival prøver å stjele Herbie. Inneholder tobakkskildringer.