Sri Lanka: Leopard Dynasty
Lavlandet i Sri Lanka er hjem til én av de største leopardpopulasjonene på jorden. Det er i disse lavlandsjunglene av Sri Lanka-leoparden – landets fremste rovdyr – bor. Opplev det utemmede dramaet idet leopardmatriarker og ungene deres navigerer overlevelse.
Lavlandet i Sri Lanka er hjem til én av de største leopardpopulasjonene på jorden. Det er i disse lavlandsjunglene av Sri Lanka leoparden – landets fremste rovdyr – bor. Møt Scarlett, en dominerende hunn med sitt eget territorium og unger å beskytte i krattjunglene i de sørlige lavlandene, et ideelt sted for å oppdra leopardunger. I de nordlige lavlandene følger vi Sara, som regelmessig forlater ungen sin, slik at hun kan dra på jakt etter bytte. Men å etterlate en unge alene er ikke alltid klokt når hun ikke er den eneste leopardhunnen i området. Vi har Clara, en mer glamorøs, kommanderende hunn. Idet årstidene skifter og monsunen endelig ankommer, vil leopardungene vokse og dominere villmarken på Sri Lanka.