Descendants: The Rise of Red
Etter at Hjerterdame prøver å starte et kupp på Auradon slår hennes rebelske datter Red og Askepotts perfeksjonistiske datter Chloe seg sammen, og reiser tilbake i tid for å prøve å omgjøre de traumatiske hendelsene som fikk Reds mor til å velge en kriminell løpebane.
Det tidligere skurkebarnet Uma er nå rektor på skolen i Auradon, og inviterer et annet skurkebarn til skolen – Red, den rebelske datteren til den tyranniske Hjerterdame fra Eventyrland. Hjerterdame har lenge båret nag mot Auradon, og spesielt mot Askepott, og griper muligheten til å få hevn når hun følger datteren til skolen. Når så Hjerterdame prøver å starte et kupp mot Auradon, må Red slå seg sammen med Askepotts perfeksjonistiske datter Chloe, og reise tilbake i tid i et forsøk på å omgjøre de traumatiske hendelsene som fikk en ung Hjerterdame til å velge en kriminell løpebane.