Action og eventyr, Dyr og natur
I dette morsomme eventyret slår Rulle, den flekkløse dalmatinervalpen, seg sammen med Waddlesworth, en papegøye som tror han er en rottweiler, for å finne flekkene sine. Den usannsynlige duoen leder en gruppe valper på et oppdrag for å lure den alltid onde Cruella de Vil. Full av jakter, moro og modige flukter, når historien sitt høydepunkt i et bakeri i Paris. Inneholder tobakkskildringer.