The Tale of Silyan
Et fattig bonde får et unikt bånd til en skadd stork når han hjelper den med å bli frisk igjen.
Nikola, en bonde som sliter under nye tøffe økonomiske kår, kan verken selge jorden eller avlingen sin. Når familien hans drar til utlandet for å skape seg et bedre liv, får han jobb på søppelfyllingen. Der møter han den skadde storken Silyan. Mens Nikola hjelper storken med å bli frisk igjen, oppstår det et unikt bånd mellom mannen og fuglen.