Det søte liv til sjøs
Zack og Cody Martin er ombord på SS Tipton, et luksus-cruiseskip eid av Londons far. Skipet cruiser jorden rundt med turister og elever på Seven Seas High.
Gjengen fra «Det søte liv til sjøs» drar til sjøs i denne nye spin-off-serien. Zack, Cody, London og Mr. Moseby flytter fra det snobbete Tipton Hotel til Londons fars luksuriøse cruiseship, SS Tipton. Først tror London at hun er på cruiseferie, men finner snart ut at hun er meldt på Seven Seas High sammen med Zack, Cody og de nye karakterene Bailey og Woody. Londons far er overbevist om at London blir nødt til å studere fordi hun ikke vil klare å skulke mens hun er til sjøs. Moseby og Miss Emma Tutweiller prøver å holde elevene fokusert på studiene, men Cody og Zack oppdager nye måter å gjøre ugagn på.