Tümpel
En fiskestim er ute i havet når sultne måker angriper dem. Én liten fisk flykter mot kysten, men blir avskåret og ender i et tidevannsbasseng. Beboerne i dammen ser på nykommeren med mistanke og nysgjerrighet. Men når en farlig måke truer dyrene, samarbeider de i et felles forsøk på å drive trøbbelmakeren vekk.