Den kloke lille høne
Bli med Donald Duck i hans debutfilm, den animerte kortfilmen Den kloke lille høne. Donald og Peter Gris nekter å hjelpe høna når hun planter eller høster korn, men de er ivrige etter å hjelpe henne å spise det.
Bli med Donald Duck i hans debutfilm, den animerte kortfilmen Den kloke lille høne. Den lille høne planter mais og vil gjerne ha hjelp av Peter gris og Donald Duck, men de nekter med en unnskyldning om å ha vondt i magen. Når kornet skal høstes, nekter Peter og Donald fortsatt å hjelpe til, så hun og ungene hennes høster det alene. Til slutt koker hun maisen og tilbyr Donald og Peter å smake, men når de ser nøyere etter får de en overraskelse.