Sommersby
Etter seks år i som fange etter borgerkrig, kommer en ydmyk og snill soldat hjem igjen til gården sin og kona, som trodde han var død. En skuffet frier avslører at soldaten er en inntrenger, og at den ekte Sommerby er mistenkt for mord. Soldaten må innrømme sin tidligere identitet for å forbli fri, eller dø for noe han ikke har gjort.
Richard Gere og Academy Award-vinner Jodie Foster spiller hovedrollene i denne romantiske historien om en mann som kommer hjem fra borgerkrigen i USA som en dypt forandret mann. Syv år har gått siden Jack Sommersby (Gere) dro avgårde som soldat, og krigen har vært over i to år. Kona, Laurel (Foster), har beholdt gården og er nå forlovet. Men når Sommerby kommer tilbake bryter hun raskt forlovelsen for å være med sin tidligere brutale mann, som nå er snill, omsorgsfull og vellykket. Men Sommersby og kona deler hemmeligheter om fortiden hans som kan skremme samfunnet om, og når, de blir avslørt.