Slow Light
En syv år gammel gutt som ble født blind ser plutselig lys, men det er fra fortiden. En legeundersøkelse avslører at øynene hans er så ugjennomtrengelige at det tar syv år for lys å komme gjennom netthinnen hans og for bildet til å nå bevisstheten hans. Denne konsekvensen av øyedefekten oversettes til den mentale umodenheten til mannen, hans mangel på forståelse av nåtiden, og hans forsinkede refleksjoner rundt hendelser som skjedde for lenge siden. Mannen dveler stadig ved fortiden.