Disney og Pixars "Elemental" er en originalfilm som foregår i Elementby der ild-, vann-, jord- og luftfolk bor sammen. Vi møter Tirild, en tøff, smart og temperamentsfull ung kvinne som utvikler et vennskap med den morsomme, følsomme og omgjengelige Evann, noe som utfordrer hennes forestillinger om verden.