Separate Lies
Et ektepar er idyllisk lykkelige til en dødelig ulykke setter i gang en rekke stadig farligere løgner… som igjen avslører ødeleggende sannheter om hvem de er og hva de ønsker fra hverandre.
Et dårlig forhold strekkes til ytterpunktet i dette dramaet. Anne (Emily Watson) og James (Tom Wilkinson) er et tilsynelatende lykkelig og velstående britisk par som deler tiden sin mellom en leilighet i London og et hus på landet. Imidlertid er ekteskapet deres ikke så harmonisk som man kan få inntrykk av, og i årevis har James oversett hvor dypt ulykkelig Anne har blitt med ham. Livet deres sammen når et veiskille da Anne møter den kjekke og sjarmerende Bill Bule (Rupert Everett); Anne blir dypt forelsket i ham, noe som bare forsterker hennes misnøye med James, men når de to blir involvert i en ulykke som dreper en annen mann, forsvinner Bill ut av bildet og James bestemmer at han må tre frem for å beskytte kvinnen han giftet seg med.