The Omen
En rekke sjokkerende dødsfall gjør at den amerikanske ambassadøren i Storbritannia er overbevist om at hans fem år gamle sønn faktisk er Antikrist.
Satans sønn har kommet til jorden, og han vil ikke la menneskelige foreldre stå i veien. Når kona Katherines (Lee Remick) graviditet ender med en spontanabort på et sykehus i Roma, erstatter den amerikanske diplomaten Robert Thorn (Gregory Peck) barnet med en annen baby, hvis mor døde. Lille Damien (Harvey Stephens) trives, men på sin femte bursdagsfest dør barnepiken hans mystisk; Fader Brennan (Patrick G. Troughton) dør også, etter å ha advart Thorn om at han har adoptert Lucifers sønn. Mens den uhyggelige nye barnepiken Mrs. Baylock (Billie Whitelaw) beskytter Damien på en forsiktig måte, eskaleres Thorns frykt når fotograf Jennings (David Warner) viser ham bilder fra Damiens selskap med merker som antyder hvordan barnepiken og Brennan ville dø. Thorn oppsøker Bugenhagen (Leo McKern), en eksorsist som bekrefter Damiens identitet og forteller Thorn at den eneste løsningen er å drepe sin adopterte sønn. Når likene hoper seg opp, prøver Thorn å gjøre sin plikt, men myndighetene kommer i veien for å redde verden fra et fremtidig Armageddon.