Den sanne historien om den amerikanske bildesigneren Carroll Shelby og den britiske sjåføren Ken Miles som hyres inn av Ford for å bygge en racerbil som kan slå Ferrari på Le Mans i 1966.
Matt Damon og Christian Bale er skuespillerstjernene i "Le Mans '66", basert på den sanne historien om den visjonære amerikanske bildesigneren Carroll Shelby, og den uredde britiskfødte racerbilsjåføren Ken Miles, som sammen bygger en revolusjonerende racerbil for Ford Motor Company og kappkjører mot de dominerende racerbilene til Enzo Ferrari på 24 timer i Le Mans i Frankrike i 1966.