Polder
Etter konas død blir grisebonden Ronald alene med ansvaret for både datteren og gården. Stadig strengere miljøforskrifter henger over ham som et damoklessverd. For å gjøre saken verre starter dyrevernsaktivisten Erik, som ikke vet noe om Ronalds problemer, en eskalerende hatkampanje mot ham og presser Ronald til randen av fortvilelse.