Regissør Werner Herzog følger oppdagere og sporere i Angola når de leter etter spor etter det største og skyeste nålevende pattedyret.
Legenden sier at det finnes "spøkelseselefanter" i fjellene i Angola som menneskene aldri har sett. Den prisvinnende regissøren Werner Herzog ("Grizzly Man") følger den storslåtte reisen til fjellene i Angola som ledes av National Geographics oppdager og miljøforvalter dr. Steve Boyes for å finne de majestetiske og sky skapningene.