Under et romjulsbesøk kommer Toy Story-gjengen inn på uutforsket område der et kjempekult sett med actionfigurer viser seg å ha farlige vrangforestillinger. Alt avhenger av triceratopsen Trixie, om gjengen skal gjøre seg håp om å komme helskinnet hjem til Bonnies rom i "Toy Story fanget i fortiden".