Følg de morsomme eventyrene til julenissens mest snikete alver, Lanny og Wayne. Det er bare noen dager til julaften, og fru julenisse og Magee rekrutterer Wayne og Larry til et hemmelig oppdrag for å hente en mystisk gjenstand fra julenissens kontor. Kan duoen få tak i det i tide, eller vil de bli avslørt og havne på listen over slemme barn?