Den lille havfruen
Ariel er fascinert av alt menneskelig. Mot sin fars ordre om å holde seg unna verden over havet, svømmer hun til overflaten og redder sin drømmeprins under en storm. Bestemt på å bli menneske, inngår hun en avtale med havheksa der hun bytter stemmen sin mot bein. Men kan hun også vinne hjertet til en prins? Ariel må vinne prinsens hjerte og redde sin fars kongerike i et kappløp mot tiden.