Dokumentarer, Biografi
Fra École des Beaux-Arts i Paris til Eremitasjen, André Brasilier banet frem en unik vei som en "transfigurativ" maler. Nær sin 100-årsdag feirer denne filmen hans 70 år lange karriere og utforsker harmonien og følelsene som definerer hans livslange søken etter skjønnhet.