Sanjay elsker tegnefilmer og tegneserier, mens faren hans prøver å dra ham inn i hinduistiske tradisjoner. Motvillighet blir til et spennende eventyr når gutten legger ut på en fantastisk reise, og vender tilbake med et nytt perspektiv de begge kan dele.