Ulvehunden
Jack Londons fortelling om mot og overlevelse vekkes til live i Alaskas skjønnhet. Jack prøver å oppfylle sin fars siste ønske om å finne gull i Yukon Valley. Han møter en gullgraver som fører han til farens skjerp. På veien møter Jack ulvehunden Hvitkjeft. Han må finne mot til å overvinne frykten, både når det gjelder å temme ulven og villmarken.