Den fryktløse optimisten Anna slår seg sammen med fjellmannen Kristoffer og hans lojale reinsdyr Sven på en episk reise for å finne Annas søster Elsa, som med sine krefter har fanget kongeriket Arendell i evig vinter. De møter Everest-lignende forhold, troll og en morsom snømann kalt Olaf. Vil trioen finne Elsa i tide til å redde Arendell?