Fra Sterlin Harjo og Taika Waititi, «Reservation Dogs» er en halv times komedie som følger eventyrene til fire amerikanske innfødte tenåringer på landsbygda i Oklahoma. Serien, innspilt i Okmulgee, Oklahoma, er et gjennombrudd i representasjon av innfødte amerikanere på TV både foran og bak kamera. Hver forfatter, regissør og rolleinnehaver i showet er innfødt amerikaner. Dette teamet som er det første av sitt slag forteller en historie som resonerer med dem og opplevelsene de har levd gjennom – og inviterer publikum inn i en overraskende kjent og morsom verden.