Questo E Un Uomo
Het is 1982. Tijdens een bergwandeling herontdekt Primo Levi zichzelf en brengt wat tijd door in een berghut met een vreemdeling: een mysterieuze man die hem of zijn geschiedenis niet kent.
Het is 1982. Tijdens een bergwandeling herontdekt Primo Levi zichzelf en brengt hij tijd door in een berghut met een vreemdeling: een mysterieuze man die hem of zijn geschiedenis niet kent. Tijdens de uren die de twee mannen samen doorbrengen, voelt Primo Levi de behoefte om opnieuw zijn tragische levenservaring onder ogen te zien. Hij vertelt de man alles: van zijn arrestatie als lid van het Italiaanse antifascistische verzet tijdens de Tweede Wereldoorlog tot zijn opsluiting in het concentratiekamp Auschwitz.