Babylon Berlin
Babylon Berlin is de eerste Duitse tv-serie over de politieke ontwikkelingen na het ontstaan van de Weimarrepubliek tot de verspreiding van het Nationaal Socialisme. Door de ogen van een jonge politie-inspecteur werpen we een blik in de ‘roerige Jaren 20’.
Babylon Berlin is gebaseerd op de best-selling romans van Volker Kutscher. Het is de eerste Duitse tv-serie waar kijkers het emotionele verhaal kunnen volgen van de politieke ontwikkelingen na het ontstaan van de Weimarrepubliek tot de verspreiding van het Nationaal Socialisme. Door de ogen van Gereon Rath, de jonge politie-inspecteur uit Keulen, werpen we een blik achter de schermen van de ‘roerige jaren 20’, die niet alleen zorgden voor de crisis van de jaren 30, maar waar ‘Dancing on a volcano’ een legende werd.