Hubert Butler: Witness to the Future
Hubert Butler hielp voor de Tweede Wereldoorlog Joodse vluchtelingen naar Ierland smokkelen en legde de omvang van de genocide op Serviërs tijdens de oorlog in Kroatië bloot. Hij werd het zwijgen opgelegd in Ierland, maar werd een succesvol schrijver op zijn 85e.