Voor James Camerons aanpak van performance-capture moet de cast acteren in een studio vol met infrarood camera’s om hun bewegingen vast te leggen, en camera’s op hun hoofd om de emotie op hun gezichten vast te leggen, waarbij de grenzen van verbeelding de enige grens vormen.