Who Downed MH17?
Een vader en blogger verzamelt een team amateur online- detectives om de waarheid te achterhalen over de crash met de MH17, waarbij 298 mensen omkwamen.
Juli 2014. Als Malaysian Airlines Vlucht MH17 neerstort in Oekraïne, waarbij alle 298 inzittenden omkomen, zijn de omstandigheden in mysteriën gehuld. Terwijl er een regionale oorlog uitbreekt rond de plek van de crash overheerst de desinformatie. Westerse regeringen gaan op zoek naar de details, terwijl één burger op zoek gaat naar antwoorden, de vader van twee kinderen en amateurblogger Eliot Higgins. Met een ongewoon team van online-detectives aan zijn zijde is hij klaar om te vechten om de waarheid te vinden. Deze spannende documentaireserie combineert de geopolitieke belangen van NAVALNY en LOCKERBIE met het internetonderzoek van DON'T F*** WITH CATS en volgt de in politiek opzicht belangrijkstee vliegtuigcrash van de 21e eeuw. Het is een internationaal verhaal van David tegen Goliath, waarin een groep onverwachte helden hun leven riskeerde om te vechten voor gerechtigheid.