D. Wade: Life Unexpected
Tien jaar lang heeft Dwyane Wade zijn leven en carrière laten vastleggen door een filmploeg. Het resultaat is een opmerkelijke open portret over een van de beste NBA-spelers ooit.
Van nooit eerder vermelde details over zijn jeugd in Chicago, naar zijn opkomst als een ster bij Marquette en vervolgens de Miami Heat volgt ‘D. Wade: Life Unexpected’ ieder hoofdstuk van Wade’s pad. Van het omgaan met drugsinvallen in zijn huis als jong kind, vader worden als tweedejaarsstudent, de lange, pijnlijke strijd om de voogdij van zijn kinderen jaren later, de relatie met zijn vrouw, actrice Gabrielle Union-Wade, de uitdagingen die ze ondervonden hebben, tot het omarmen van de genderidentiteit van zijn kind Zion. De film schrikt niet weg voor lastige onderwerpen. Met nooit eerder geziene beelden achter de schermen van het basketbal – waaronder uitgebreide behandeling van het vrije-agentdrama in 2010 en het moment dat Wade ontdekte dat LeBron James naar de Heat kwam – tot interviews met belangrijke mensen uit zijn leven en carrière, waaronder Carmelo Anthony, Chris Bosh, Udonis Haslem, Pat Riley en Gabrielle Union-Wade – dit is een gedenkwaardige terugblik op een van de karakteristieke carrières van deze generatie. Voor Wade is het een mogelijkheid om zijn verhaal te vertellen zoals hij dat wil, zonder beperkingen en zonder vragen te ontwijken. Voor sportfans is het een kans om een legende in een nieuw licht te zien en te ontdekken hoe buitengewoon – en onverwacht – het leven van Dwyane Wade geweest is.