Met slechts 45 minuten op de klok staan vier kunstenaars voor de uitdaging om een kunstwerk te creëren dat is geïnspireerd op de Tweede Wereldoorlog. In deze openbare wedstrijd moeten ze in een race tegen de klok een historisch moment vertalen naar een krachtig visueel statement.